מה חשוב לדעת על מיגון חלונות

בבתים רבים בישראל יש חדר ממ"ד שמאפשר שהיה בטוחה בזמן התקפת טילים או רעידות אדמה. חדר הממד הוא למעשה חובה בבתים חדשים והוא צריך לעמוד בכל התקנים המחמירים של פיקוד העורף כדי לספק לבני הבית הגנה מיטבית. המציאות הישראלית לא טופחת על פנינו ובכל אירועי הטילים והרקטות אנחנו רואים בירור ששהייה במקלט או ממ"ד תקניים מצילה חיים.

חדר ממוגן חייב חלון ממוגן

חדרים ממוגנים נמצאים בכל מקום סביבנו: בבית או במשרד, בבתי עסק ובמוסדות חינוך. מה שחשוב לדעת על חדרי הממ"ד הוא שלא רק עובי הקירות הוא בעל חשיבות אלא גם יש לתת את הדעת על מיגון חלונות. חלונות הממ"ד הם חלק בלתי נפרד מהמרחב המוגן ולכם יש לצפות אותם בציפוי מיוחד שממגן אותם. אם נחשוב על זה לרגע, זכוכית שמתנפצת ברגע של פגיעה ישירה של טיל או רקטה עלולה להפוך את הממ"ד למלכודת ולכן מיגון חלונות הוא צעד הכרחי וחשוב בעת בנייה של ממ"ד.

מי שמשפץ את הבית או בונה בית חדש חייב לשים לב לנושא של מיגון חלונות בחדר הממ"ד. מיגון החלון כולל הדבקה של ציפוי מיוחד שמונע מהזכוכית להתנפץ לרסיסים בעת אירוע של פגיעה בחלון עקב מתקפת טילים או רקטות. בנוסף, מיגון חלונות מחזק את הזכוכית ומייצר לה עמידות גבוהה יותר נגד איומים מהסוג הזה.

מיגון חלונות יכול להיות גם ברכב הפרטי שלכם או ברכב הסעות. כך למשל רכבים ציבוריים או פרטיים באזורי עימות נהנים ממיגון איכותי ומאפשרים לעצמם וליקרים להם נסיעה בטוחה גם במקרה של התקפה על הרכב.

מיגון חלונות רק אצל מקצוענים

מיגון חלונות יכול לכלול גם הגנה מפני השמש, קרינה סולארית או סינון חום. הכל לפי צרכי הלקוח והדרישות שלו. כדי להבטיח מיגון איכותי ומקצועי חשוב לפנות לחברה מנוסה ומוסמכת שפועלת לפי הנחיות פיקוד העורף ומעניקה שירות מקצועי. זכרו שמיגון טוב הוא בפירוש מציל חיים ולכן לא כדאי להקל בו ראש. בחרו לעבוד רק עם חברה שפועלת לפי תקנות פיקוד העורף כדי להבטיח הגנה איכותית וטובה לכם ולכל בני הבית.