האם כדאי לבצע פריסת מס שבח מעל גיל 60?

לשאלה האם כדאי לבצע פריסת מס שבח מעל גיל 60, לפני כן צריך לצאת מנקודת המוצא שפריסת תשלומים של מס שבח- קרי הרווח הקיים ממכירת נכס, יכול להפחית משמעותית את התשלום על מס שבח. זאת ניתן לבצע למשל בשלוש שנים מרגע מכירת הנכס.

לעניין הסוגיה האם כדאי לבצע את פריסת מס השבח מעל גיל 60 על פניו ניתן לומר כי ישנם הטבות הניתנות לאזרחים מעל גיל 60 ואזרחים ותיקים, ועל כך נעמיק מעט יותר בהמשך מאמר זה.

הטבות מס שבח לאזרחים בני – 60

כאשר מתבצעת עסקה, בוחנת רשות המיסים את הרווח שהנוצר בעת מכירת נכס, והיא כאשר התקבל סכום גבוהה יותר משוויו של הנכס כפי שהוא מוערך בשוק.

אם נדייק מעט יותר בפרטים למעשה ערכו של מס שבח הינו כ- 25% אחוזים אותו צריך לשלם מתוך הרווח שנוצר בעת המכירה. זאת כמובן לאחר שנעשו הפחתות נוספות על פטורים והוצאות אם הוצרכו לכך.

מה כדאי לדעת בנוסף לזאת:

  • על פי החוק הקיים במדינת ישראל, ראשי כל אזרח, ללא יחס לגילו לקבל אפשרות של פריסת מס שבח למשך- 4 שנים מרגע מכירת הנכס ולהביא בזאת להפחתה משמעותית באחוזי התשלומים על מס שבח. קראו בהרחבה על הפחתת עלויות מס שבח!
  • באשר מי שמלאו לו 60 שנים ומעלה והוא מכר נכס, יכול ליהנות ממדרגות מס נמוכות יותר. כלומר אם גובה מס שבח עומד כיום על- 25% אחוזים לגבי כלל האזרחים עד גיל- 60, יכול ליהנות אזרח מגיל- 60 ומעלה מהפחתה משמעותית בגובה שיעור מס שבח שיעמוד על- 10% אחוזים בלבד.
  • בין אם מדובר באזרח ישראל והוא בן 60 ובין אם מדובר בתושב חוץ בן- 60 ומעלה, יהיו הם זכאים להפחתת שיעור מס שבח, זאת גם על פי מדרגות המס האישיות שלהם. במילים אחרות, ככל שההכנסה השנתית של בני- 60 ומעלה תהיה נמוכה יותר, כך בהתאמה יהיו נמוכים תשלומי מס שבח עבורם.

סיכום דבר

בדבר השאלה האם כדאי לבצע פריסת מס שבח מעל גיל 60, התשובה החד משמעתית היא אכן כן. בהחלט שכדאי לבצע פריסת תשלומים מגיל 60 ומעלה.

זאת ועוד ייהנה כל מי שהוא מגיל- 60 בין אם הוא אזרח הארץ או תושב חוץ ליהנות מהטבות המקלות בתשלום מס השבח, לדוגמה אם שיעור מס שבח נכון להיות נעמד ב- 25% אחוזים, ייהנו בני ה- 60 ומעלה מהפחתה משמעותית של תשלום מס שבח בגובה- 10% אחוזים בלבד.

כמו כן ההכנסה השנתית כפי שהיא מצוינת במס הכנסה במדרגות המס האישיות, יכולים בני ה- 60 ומעלה ליהנות מהנחות משמעותיות בעת פריסת תשלומי מס שבח.

>>> קראו על החזר מס שבח