מה עושים אם חברת הביטוח דוחה תביעת ביטוח?

כשאנחנו רוכשים פוליסת ביטוח, השאיפה שלנו היא שהפוליסה תשרת אותנו בימים "גשומים" כלומר, בימים בהם אנחנו נמצא את עצמנו בבעיה שעבורה רכשנו אותה. הנחת היסוד שלנו היא, שאם נידרש לכך, הרי שנוכל לתבוע את חברת הביטוח והיא תממש את הפוליסה כפי שאנחנו מצפים. 

העניין הוא שחברת הביטוח היא עסק והמטרה שלה להרוויח כמה שיותר כסף. לשם כך, היא תעשה כל מה שנדרש בשביל שלא תצטרך לממש את הפוליסה שלנו. לכן, אם אנחנו נגיש תביעה, ייתכן מאוד שהיא תדחה אותה. 

צריך לומר, לחברת הביטוח יש זכות ואפשרות לדחות את התביעות שלנו, כמובן בהנחה והיא מציגה סיבות רלוונטיות. למשל, אם יש התיישנות, אם החברה עורכת בדיקה ומתגלה שהסיבה שנתנו למימוש הפוליסה איננה נכונה או איננה עומדת בתנאי הפוליסה ולמעשה כל דבר שחורג באופן מסוים מהפוליסה, חברת הביטוח תנצל זאת בשביל לדחות אותה. 

מה עושים במקרה כזה?

גם אחרי שחברת הביטוח מבקשת לדחות את התביעה שלנו, זה לא אומר בהכרח שאין לנו מה לעשות. אנחנו בהחלט יכולים לערער על הדחייה. יש לנו אפשרות לשכור עורך דין ביטוח שמתמחה בתחום הביטוחים, הוא ידע לאסוף את כל החומרים והנתונים הרלוונטיים, ולהגיש ערעור אשר יסביר מדוע חברת הביטוח טועה בטענה שלה. 

לשם כך, אנחנו צריכים להוכיח שהמקרה אכן קרה, שהוא אכן קרה בזמן שהיינו מבוטחים או כשפוליסה היתה קיימת וברשותנו, שהמקרה שלנו עומד בתנאי הפוליסה ויש את כל ההוכחות הנדרשות שאכן הוא קרה כפי שאנחנו ציינו. אנחנו חייבים להציג את כל הנתונים וההוכחות שמלמדים שאכן אנחנו לא טועים בסיפור שלנו ובוודאי שלא אומרים דברים שאינם התרחשו או אינם מגובים בעובדות.