התרת נישואין אזרחיים – כל מה שרצית לשאול ולא העזת

לא מעט ישראלים בוחרים להינשא כיום בחו"ל במסגרת נישואין אזרחיים. לעיתים אותם ישראלים בוחרים מרצונם החופשי להינשא באופן אזרחי ולעיתים לאותם ישראלים אין יותר מדי ברירות שכן בן הזוג שלהם איננו יהודי ועל כן, לא מתאפשר להם להתחתן בנישואים אחרים. לא משנה מהי הסיבה שבגינה יהודי בחר להינשא בנישואים אזרחיים, הרי שאם הוא ובת הזוג שלו מעוניינים להיפרד, הם ידרשו לעבור הליך התרת נישואין. שלא כמו בנישואין על פי דת משה ובישראל אשר יש צורך להתגרש ברבנות, בנישואין אזרחיים יש צורך לבצע את ההליך בבית המשפט לענייני משפחה ולא פעם לא מדובר על הליך קל ועל כן, כדאי לבחור בעורך דין מקצועי ומנוסה שילווה את התהליך הזה.

גירושין והתרת נישואין

כאמור, כאשר מדובר בשני בני זוג יהודים העומדים בפני הליך גירושין ההליך לרוב יתקיים בבין הדין הרבני האזורי. כאשר בני הזוג אינם מאותה הדת והם עומדים בפני הליך גירושין או תביעת אבהות, הם לא יוכלו לעשות זאת בהליך הפורמלי הרגיל של בית הדין הרבני כיוון שמדובר בהליך דתי. במקרה שכזה הליך הגירושין מתבצע באמצעות התרת נישואין שיערך בבית המשפט לענייני משפחה. התרת נישואין יכולה להתבצע בהסכמה של בני הזוג או במקרה שבו אחד מבני הזוג מעוניין בכך ואילו האחר איננו מעוניין בכך. כמובן שבהליך התרת  נישואין אזרחיים יהיה קל יותר לבצע אותו שכן, מדובר על הליך שעליו מסכימים שני בני הזוג. הליך זה ידרוש מהם למלא תצהירים שונים ולהגיש מסמכים שונים לבית המשפט המעידים על דתם ועל מעמדם.

מדוע חשוב סיוע של עורך דין בהליך התרת נישואין?

תהליך התרת נישואין אזרחיים יכול להיות מורכב גם כאשר הוא מתבצע בהסכמה ועל כן, כאשר הוא מתבצע לא בהסכמה של שני הצדדים הוא יכול להיות תובעני ומורכב אפילו יותר. על כן, אין ספק שחשוב מאוד להיעזר בתהליך זה בעורך דין מקצועי העוסק בתחום ומכיר אותו על בוריו. עורך דין מעין זה יעשה את כל מה שניתן על מנת לקצר ולייעל את תהליך התרת הנישואין.