אנשים רבים בוחרים להתחיל לעסוק בספורט, במטרה לשפר את הבריאות הפיזית והמנטלית שלהם. חלק מהאנשים נרשמים לחדר הכושר, בעוד שאחרים מתאמנים לריצת מרתון או נרשמים לחוג כדורגל, כדורסל, סקווש וכדומה. העיסוק בספורט מחזק את שרירי הגוף, מסייע למצב הרוח ומונע מגוון רחב של מחלות שונות. אך חשוב להקפיד על מספר הנחיות, על מנת לשמור על הגוף שלכם מפני פציעות ספורט.

טיפים למניעת פציעות ספורט ששווה להכיר

  1. על מנת למנוע פציעות ספורט, שיגרמו לכם לקחת הפסקה מפעילות ספורטיבית וכנראה יקטינו את הסיכויים שלכם לחזור ולעסוק בספורט באופן עצים, יש צורך להקפיד על תרגילי חימום מתאימים. באמצעות הקפדה על חימום מפרקי הגוף לפני התמודדות עם עומס, ניתן להפחית באופן מהותי את שיעור הפציעות. למשל, שחקני כדורגל צריכים להקפיד על תרגילי חימום, המהווים הכנה לקראת המשחק. יש צורך להשקיע בתרגילי שיווי משקל ויציבה, ריצה עם שינויי כיוון, האצה והאטה, ניתורים ותרגילי כוח. חימום מסוג זה יכין את הגוף שלכם לקראת אימון עצים, הכולל ריצות ספרינט, שינויי כיוון, איזון על רגל אחת וכוח מתפרץ. באמצעות החימום ניתן למנוע כמחצית מפציעות הברכיים, הקרסוליים והירכיים האופייניות למשחקי כדורגל. חימום מסוג זה יתאים גם לאימונים נוספים, הדורשים כוח מתפרץ ושינויי כיוון מהירים.
  2. אחת הדרכים היעילות ביותר למנוע פציעות ברך, היא להקפיד על איזון שרירי. אנשים רבים סובלים מחוסר איזון שרירי, הגורם לסנכרון לקוי בין קבוצות השרירים. כתוצאה מכך, פעולות כגון ריצה מהירה עם שינויי כיוון, האצה, האטה ונחיתה מניתור, עלולים לגרום לפגיעה בברכיים. לכן יש צורך לחזק את כל השרירים שמגנים על הברך, על מנת להבטיח איזון בין השרירים ומניעת פציעות מיותרות.
  3. מומלץ לשלב מספר ענפי ספורט במקביל, במטרה לשפר את הקואורדינציה ולהפעיל מספר רב של שרירים בצורות מגוונות. הדבר תורם למניעת שחיקה ומפחית את הסיכון לפציעות ספורט. עם זאת, יש להימנע מעומס יתר ולהקפיד על תרגול מדויק וביצוע נכון של התרגילים השונים.
  4. מומלץ להקפיד על תזונה נכונה, התומכת בצרכי הגוף ומספקת לו את כל הרכיבים הדרושים לצורך התאוששות מהירה יותר.
  5. הטיפ החשוב ביותר הוא הקפדה על מנוחה מספקת בין האימונים, על מנת לאפשר לגוף להתאושש ולהתכונן לאימון הבא.

לתיאום תור אצל ד"ר ליאור לבראורטופד פרטי שמתמחה בפציעות ספורט >>>