פסי האטה – מסוכנים או מצילי חיים?

בנסיעה בכבישים ניתן לזהות אובייקטים שונים המשולבים בדרכים. אחד מהם הוא פסי האטה. מדובר על במפר שנועד לגרום לנהגים להפחית מהירות בדרך. יש פסי האטה מסוגים שונים, אשר כל אחד מהם מיוצר מחומר גלם אחר. יש פסי האטה מאבנים משתלבות, מזפת, מגומי ועוד. אמנם תהליך הבנייה של כל אחד מהם שונה, אבל המטרה היא אחת – לגרום לנהג להאט בנסיעתו, וכך להפחית מקרים של תאונות באזורים מועדים.

האם הם מסוכנים או מצילי חיים?

אמנם פסי ההאטה נועדו להציל חיים. למנוע נסיעה מהירה של נהגים ולהביא לכך שכל נהג יאט בנסיעתו באזור מסוים. לדוגמה במעבר חציה, בעיקול של הכביש וכן הלאה. לרוב מתברר כי אכן פסי ההאטה משיגים את המטרה שלהם כמו מעצורי חניה לרכב, והם מביאים לכך שהנסיעה תהיה במהירות מוגבלת. מה שמונע בסופו של דבר תאונות ומקרי חירום אחרים. מבדיקות ומחקרים שבוצעו עולה כי אכן מספר התאונות במקומות בהם הותקנו פסי האטה פחתו, מה שאומר שהם השיגו את היעד שלהם ובהחלט נמנע נזק ברכוש ובנפש.

מדוע מסוכנים?

אמנם לכל גורם עלולות להיות גם תוצאות שליליות. ויש מקרים בהם מתברר כי תאונה התרחשה למרות פסי האטה, ואולי בגלל קיומם של פסי האטה. אמנם לרוב לא מסתבר כי אמצעי בטיחות כמו פסי האטה יגרמו לתאונה. אך בהחלט עלולים להתרחש מקרים שונים. לדוגמה, הולך רגל חצה את הכביש באזור בו יש פסי האטה. העובדה שיש במקום פסי האטה השרתה עליו שלווה והוא חצה בלי להביט ימין ושמאל, או חצה באיטיות. התוצאה היא למרבה הצער והכאב – תאונה. כך שהתרחשה תאונה על פסי האטה ואולי כתוצאה מקיומם. אבל הסיבה האמתית לתאונה היא חוסר הזהירות של הולך הרגל.

כללי זהירות בכל מקום

ככלל, חובה לזכור כי יש לשמור על כללי הזהירות בכל מקום ובכל אזור. הן כהולכי רגל והן כנהגים עלינו להתנהל כחוק ולמנוע סכנות. כך נוכל להגן על עצמנו בהיותנו בתוך רכב ולהגן גם על הולכי הרגל. פסי האטה הם חלק מהבטיחות בדרכים.