כישורים חברתיים לילדים

ילדים אינם נולדים עם כישורים חברתיים אלא רוכשים זאת עם השנים, צעד אחר צעד. זה מתחיל עם חברויות בגן הילדים וממשיך בכיתות בתי הספר.

הקניית כישורים חברתיים 

קצב ההתחברות לילדים אחרים הוא איטי מאד אצל קבוצות מסוימות של ילדים ומהיר אצל אחרים. אין ספק שהעובדה שיש להם חברים היא חשובה מאד בתוך המהלך הכללי של חייהם ולכן קיימת מגמה לסייע לילדים אשר מתקשים ביצירת החיבורים הללו.

יש לכך כמה וכמה סיבות, כמו חוסר בביטחון עצמי, במחשבה של הילד שהוא לא מסוגל לקיים קשרים מסוג זה, רתיעה מעצם ההתקשרות ועוד.

מטרת הלמידה עם הילדים שמתקשים בכך באופן יחידני או בקבוצות פיתוח כישורים חברתיים לילדים היא ללמד אותם שגם הם מסוגלים ליצור קשרים חברתיים וגם ליהנות מכך. מקנים לכל אחד מהם מיומנויות של פעילות חברתית, כיוון שלבטח גם להם יש את היכולות להתחבר לילד זה או אחר. חלק מהבעיה היא תסכולים שונים והסדנה מעניקה להם את הדרכים להתמודד ולהכניע אותם כדי ליצור מהפך בחייהם. 

מתחילים עם חברות של ילד אחד ולאט לאט נפרמים הקשיים והילדים מסוגלים ליצור קשר עם ילד נוסף וכך הלאה. ההצלחה הזו משפרת להם באופן מטאורי את רמת הביטחון העצמי, הם חשים את היכולות בוערות בעצמותיהם והם נהנים מהדרך מאד מרוצים מהתוצאות.

הדרך לשיפור הדימוי העצמי 

הדרך לשיפור הדימוי העצמי אינה קלה, יש מהמורות רבות בדרך ולכן יש ילדים שהדבר אורך כמה חודשים ואף יותר שבהם הם מקבלים חיזוקים חיוביים וכלים כדי להתמודד עם סיטואציה זו (במרכזים ייעודיים כמו גלגל הצלחה). ואילו ילדים אחרים אשר תוך שיעורים בודדים מבינים מהו השינוי שעליהם לבצע, נרתמים לכך במלוא המחויבות ויוצרים קפיצה משמעותית ביותר בנושא הכישורים החברתיים שלהם.