מוצרים ואביזרים לאנשים עם מוגבלויות ולקשישים

אנשים בעלי מוגבלויות וקשישים שאינם מסוגלים לפעול באופן עצמאי, חשים אי נוחות רבה כיוון שהם זקוקים לסיוע בנושאים יום יומיים רבים.

כדי להקל עליהם לתת להם הרגשה טובה וגם כדי לסייע לסובבים אותם ולמטפלים, אפשר לרכוש או להשכיר אביזרים שונים שיקלו על חייהם בקטגוריות השונות.

מוצרים ואביזרים לאנשים עם מוגבלויות ולקשישים

המוצרים והאביזרים הרבים מסייעים לאנשים הללו הן כשהם נמצאים בבית והן מחוצה לו לצורך הניידות.

עבור השהייה בבית חשוב להיעזר במיטות סיעודיות הקיימות בכמה וורסיות, כדי שיהיה לאדם זה נוח לשכב, לשבת בזווית של תשעים מעלות לצורך קריאה, צפייה בטלוויזיה, עיסוק במחשב או אכילה. 

על המיטה מניחים מזרן וכרית למניעת פצעי לחץ, דבר שמפריע מאד לכל אדם שנמצא שעות רבות לאורך כל יום במיטה ללא הרבה תנועה ותזוזה. 

לצורך הרחצה היומית, אפשר להשתמש בכיסא אמבטיה. כשהאדם יושב עליו, הרבה יותר קל לרחוץ את גופו ולחפוף את שערותיו. במוסדות סיעודיים משתמשים גם במעלון, לצורך ההסעה למקלחת וביצוע מהלך הרחיצה בקלות. 

אביזרים לניידות ולנגישות 

כדי להגיע ממקום למקום, קיימים כמה וכמה סוגים של כיסאות גלגלים חשמליים המותאמים למצבו הבריאותי של החולה, כיסא מוגבה, תמיכה לרגליים, כיסא הנע באמצעות המטפלת או בני המשפחה, או כיסא הנע חשמלית,  כך שהנכה יכול במקרים רבים לתפעל אותו באופן עצמאי.

אחרים נעזרים בקולנועית שבאמצעותה אפשר לנוע בתוך העיר וליהנות ממעט עצמאות בנהיגה בכלי זה. 

מי שגר בבית שקיימות בו שתי קומות, מתקין מעלון שאפשר לשבת עליו והוא נע מהקומה הראשונה כלפי מעלה או מהקומה השנייה כלפי מטה וזאת כדי להקל על מי שאינו יכול לטפס או לרדת עקב סיבות בריאותיות שונות.