איך תתמודדו עם גמילה מחיתולים?

המאמר באדיבות מצעים מהחלומות

אחד השלבים בתהליך ההתפתחות של תינוקות, הוא שלב הגמילה. מדובר בשלב בו הם אמורים להיגמל משימוש בחיתולים ולעבור להשתמש בתחתונים רגילים, מתוך כוונה שהם ילמדו לעשות את הצרכים שלהם בשירותים כשהם צריכים ולא לעשות בתחתונים.

זהו שלב לא פשוט, בין אם זה נובע מסיבות פיזיות שילדים לא תמיד יודעים להתאפק ולא תמיד יודעים מתי הם צריכים ומתי לא, ובין אם זה נובע מסיבות אחרות, אפילו סיבות נפשיות, הרבה פעמים דברים קטנים יכולים לגרום להם לעשות בתחתונים. צריך גם לזכור, ילד קטן רגיל לעשות בחיתול, הוא יודע שיש לו אפשרות כזו ויהיה מי שיחליף לו, הוא צריך להתגבר על השלב הזה ולהבין, שאין לו יותר את החיתול ולכן הוא חייב ללכת לשירותים כשהוא רוצה לעשות את הצרכים שלו. אסור שהוא ייראה בתחתונים תחליף לחיתול.

ישנן דרכים שונות כיצד הורים יכולים להתמודד עם המצב הזה ולעזור לילדים בתהליך הגמילה. כמובן שיש את השלב בו ההורה פשוט מציע לילד כל רגע ללכת לשירותים, גם אם הוא לא צריך, בשביל שהוא ירגיש בטוח ומוכן ללכת בכל עת, יש הורים שגם מספקים תמריצים שונים לילדים שלא עושים יותר בתחתונים, יש מי שפשוט מבצע את המעבר במהירות בלי להתעסק בהשלכות יותר מדי, מתוך מחשבה שעם הזמן הילד כבר ייגמל.

אחת הבעיות שהורים נאלצים להתמודד איתה היא מה עושים בלילה. מבוגר שמרגיש צורך ללכת לשירותים באמצע הלילה, יתעורר ויילך. ילד במקרים רבים לא ישים לב לכך, במקרים אחרים הוא עלול לפחד ללכת לבד ולא ירצה להעיר את ההורים שלו ויש כמובן מקרים אחרים, מה שנקרא מקרי ביניים.

על מנת להימנע ממצב בו הילד מרטיב שוב ושוב את המזרון, דבר שיכול להיות לא נעים לילד ובעייתי מאוד לניקוי, אז אפשר להשתמש בשלב הגמילה במגן מזרון מיוחד שסופג את השתן. כך אם הילד לא קם בזמן לשירותים או לא קם בכלל, אז הוא לא ירטיב את המזרון אלא רק את המגן. מה שכמובן יכול לעזור לו בשלב זה של הגמילה.